Saturday, March 6, 2010

Vantage lagi

Sambung balik cita pasal vantage ni.. balik dr keje semalam terkejut aku tgk sume koleksi2 mak aku dah masuk dalam kabinet kat dapur... ala mak aku ni taksub btul laa...

pasal vantage ni lg,.. semalam ada member aku berminat pasal benda ni.. dia suruh aku upload lg gambo koleksi vantage lain yang ada dekat umah aku pasal ari tu dia penah datang umah aku.. ni just share je la ek... raya thn lepas punya cite.. atas permintaan kawan aku joe (bukan nama sebenar) dari PJ,.

Ni sticker yang aku gunakan untuk menghias barang2 lama (Almari dalam bilik)... sticker ni aku beli dekat romantika. tp kalo kat kedai2 yang memang jual barang vantage pun ade gak biasanya.. Cara guna dia senang je, potong2 ikut bunga mcm dalam gambar ni pastu rendam dalam air.. nanti bunga dia akan tertanggal dari kertas puteh tu.. pastu amik sticker bunga yg dah tanggal tu lekat kat mana korg suka.. pastu gosok2 skit kasi lekat... siap.. kalo korg tnye samada sticker ni bleh guna dekat pinggan atau x, tu pun aku xpasti la. sila rujuk pada yg pakar.. hehehe...



tadaa.... ni la hasilnye... ni almari lama mak aku ni zaman dia baru kawen dlu kot... almari ni asalnya warna varnis kayu camtu... kayunye kukuh lg tp warna dia dah kureng menarik la.. tu pasal amik keputusan m'vantagekan dia,. nak buang sayang gak.. heheheh... skrg dah jd baru...

ni kesah sofa set pulak.. warna asal sarung kusyen tu oren jalur2... tp bila dah lama2 fabrik dia dah kusam dan xmenarik, so mak aku pegi beli kain tebal sesuai utk sarung kusyen yang b'corak vantage. pastu pegi anta kat mak sedara aku suruh jahit. dan inilah hasilnya... tadaaaa.... huhuhuhu..




Kain untuk sarung kusyen tu ade lebih sikit, mak sedara aku jahitkan lansir utk tingkap kat sini.. maka dari situ dapat la idea baru nak m'vantagekan set meja makan pulak... korg tgk ni set meja makan dah jd puteh sumenye..

Untuk bunga di set meja makan ni aku beli dekat kedai yang memang jual barangan vantage.. kalo korg perasan warna sticker bunga dia lain skit dari kedai romantika punya(Almari bilik)..


No comments:

Post a Comment